torsdag 20. mars 2008

Sprukket vannrør - del 2

Det beryktede vannrøret ligger igjen og lekker vann ut over egen og naboers parseller. Det har vært så vått at det å grave grøfter for å legge rør har hatt lite for seg - de blir jo bare fulle av vann. Og nå er vannet koblet til for våren - og det lekker igjen.

jeg har vært i kontakt med forsikringsselskapet - som tydeligvis ikke har vestlandsklimaet som spesialfelt. Østlendingen jeg snakket i telefonen med - fra Tennant forsikring - kunne fortelle meg at forsikringen ikke dekket frostskader på utvendige rør. Greit det - men NÅR har det vært frost i Stavanger da? Husker noen dager vinteren 2004. Men etter det har det desverre ikke engang vært nok frost her til å kverke snegleegg! Og i allefall ikke til å sprenge et vannrør 40 cm nede i bakken!














Håper desperat på to ting nå:
  1. At rørleggeren setter klemme på røret som går til parsellen min så ikke min og naboens parsell blir varig myr...
  2. At det blir oppholdsvær så man kan grave en grøft.

At Tennant skal benytte temperaturer fra metereologisk institutt eller liknende for å komme til fornuft - regner jeg med er for mye forlangt. Men vi kan da skifte til et annet forsikringsselskap og dessuten anbefale alle som leser dette om det samme!


Ingen kommentarer: