torsdag 13. mars 2008

Nå kommer våren

Jeg var borte i dag for å se på drivhuset - igjen - for å se om det er noen indikasjoner på hvilke modell/leverandør det er fra. Men det fant jeg ikke ut av. Men jeg nøt det fine været og ryddet litt...gamle grener og rusk vekk, og så på spirene under. Krokusen stod i blomst, i fine farger.

















Rabarbraplantene ser i allefall ut til å være klare for våren.

Nydelig rødfarge i kveldssolen - lurer på hvorfor kamera aldri klarer å fange opp lysspill. Kanskje en må lese hele manualen for å få svar? Eller ta et kurs? Tok sikkert 10 bilder - men fanget ikke det øyet så. Men Sofie har jo trøst som hjelper: "Mamma, det kan jo være de gamle øynene dine det er noe i veien med." Og det er jo absolutt en mulighet. Men bildet her viser litt kveldssol i de røde ferske bladene.














Ellers begynner tulipanene å komme opp med knopper. Jeg angrer veldig på at jeg ikke noterte ned hvor jeg plantet tulipanløk som skal gi Røde, Gule og svarte tulipaner. Nå får jeg bare håpe jeg er hjemme når de blomstrer så jeg får se det!

Ellers er valmueplanten kommet lengst av de plantene som stod der dersom en regner volum! Kjempekjekt å se en så stor buskete plante alt i mars!

3 kommentarer:

AnneKa sa...

Når jeg ser ut på min hage som er full av snø og leser bloggen din lengter jeg en smule hjem (Sandnes). Men våren kommer vel her i nord også en gang. Ha en god påske i Portveien 35. Hilsen Anne

Linda sa...

Hei!Så koselig med kolonihage.
Om du vil ha tips til drivhus gå inn her.De selger også løse deler.
6mm -8mm tykke "plast" glasss isolerer godt og er sterke mot vind.Håper du finerut av det.Adr:
www.grontfokus.com/hageutstyr/froe.
php God Påske!Hilsen Linda :))

Unknown sa...

Takk for tipset. Jeg fikk løse plater på plantasjen i dag. 299 for en plastplate på 70x120. Men de hadde selvsagt ikke inne klemmene til å feste platene til rammen. Prøver lykken igjen senere i påsken.