lørdag 5. mai 2007

Plantesalg




I dag var det plantesalg i kolonihagen. Jeg hadde planer om å kjøpe ett par sommerblomster til Sofie sitt bedd, og muligvis noen små til kanten av beddet mitt.


Men da vi kom ned til den røde låven og fikk se ett hav av blomster til salgs endte vi opp med en rosa blomst, litt liljekonvaller og noen forglem-meg-ei og noen fine gule sommerblomster.... Og så var det grønnsakene. Jeg kjøpte stilkselleri (15) og brokkoliplanter (10) for det er ting jeg vet vi spiser. Så var det en kasse med noen merkelige spirende brune klumper eller røtter. En av dameforeningen sine medlemmer fortalte meg at det var jordskokk. Jeg måtte jo bare prøve å plante noen av dem som en skjermende vegg mot veien ble det foreslått, og reklamert med hvor godt det smakte rett tillaget. Ja ja - kan hende jeg lliker jordskokk. Det er i allefall kjekt med ting en ikke kjenner fra før...så jeg endte opp med å kjøpe 10 små knoller som nå er plantet. Bilde følger når noe kommer til å stikke over jordskorpa i løpet av de neste ukene.
Inne i det beskyttende tunellene er det salatplanter overført fra drivhuset i den ene - og broccolli i den andre. Så får vi se hvordan det fungerer med fiberduk.


Ingen kommentarer: