fredag 25. mai 2007

Blomster og sneglejakt



Ja nå begynner blomstrene virkelig å komme til sin rett. Selv om jeg har hatt 3 sneglefeller spredt rundt om i hagen, og disse har blitt tømt for sitt ufyselige innhold med jevne mellomrom, ser det ut til at det fremdeles er mange snegler igjen. Så i dag var vi i hagen helt frem til kl. 21.00. Da begynte jaktsesongen.
Langs bakken rundt alle blomster som viste tegn på angrep, rundt stammen på trær, under det litt lange gresset, alle steder oppsøkte vi snegler - fanget dem og hev dem i en skål med salt. Talte 120 snegler på en time. De fleste var riktignok små - men noen store var det. Blandt annet en som krøp oppover drivhuset mitt - heldigvis på utsiden.
Etter å ha massakrert sneglene ble de tømt opp i en hundepose, før jeg fyllte nytt salt i skålen og bega meg på rundt stiene i hagen og plukket snegler. Jeg var en tur oppom Rosaly og Chris og plukket snegler. Der var snaglene i gang med kveldens festmåltid på diverse små blomstre da de brutalt ble fjernet fra maten og rullet i salt.

Ingen kommentarer: