søndag 4. mai 2008

Hagehelg



Vi dro til kolonihagen om formiddagen 2. mai, og begynte jobben med å få stelt parsellen litt. På hjemmebane tok Marte plenklippen. På parsellen klippet jeg det jeg kunne ta med plenlipper, og tok mye med kantklipperen. Problemet det var at den oppladbare Black@Decker kantklipperen ble litt fort sliten og batteriet måtte lades - støtt og stadig. Med greit det - jeg hadde da mye å ta meg til jeg.

Helgens arbeid:
- plenklipping
- luking av staudebedd
- Jorbærtønne - bygging og planting
- ompotting av agurk og tomat planter
- plante selleri, purre, broccolli og romanosco kål (takker kvinneforeningen for blomstersalget sitt med tyvstartede grønnsaker skal suksessen ha større sjanse)
- sette poteter og kepaløk
- spa om mye jord og rydde og klargjøre for såing
- så reddiker og gulrøtter
- Sette opp tunnell av fiberduk og plasttunneller slik at plantene beskyttes litt
- rigge opp og plassere ut sneglefeller
- dra på aktiv sneglejakt sent om kvelden og tidlig om morgenen (Fant bare 20 tilsammen - godt tegn!)

Og innimellom var det koselige måltider med besøk fredagskveld, Sofie og meg lørdag og Pizza levert på porten til søndagsmiddag. I tillegg var det jo blomstersalg med salg av pølser og lapper og kaffe om lørdagen, og søndagskafe i kolonihagehuset i dag. Bare luksus.

Ingen kommentarer: