søndag 18. mars 2012

Våren er her

DA har vi hatt vår første fine vårdag i hagen. Hagemøblene har stått ute i vinter (en utrolig dårlig ide) så nå må klaffebordet repareres. Åse, Stine, Sofie og jeg dro bort til hagen - og vi har fjernet 4-5 poser med ugress og tørre blader/planterester fra i fjor.

Masse små jordbærstiklinger er tatt hånd om og varsomt plantet ut i ny jord. Pilene er luket og gjødslet. Og klippet ned. Nå venter jeg 21 skudd per plante i år. I tillegg prøvde jeg å sette ned en oppklippet pil i jorda for å se om den ville ta seg.

Vi hadde jo ikke spist lunch før vi dro bort.men en telefonsamtale unna var helten som laget kaffe til oss og handlet inn philadelfia ost og leverpostei, melk, juice, rundstykker og sjokoladeboller.

2 kommentarer:

Blomsterguri sa...

Heisann, i dag har jeg vært i Villa Hagero, Kongsgård Kolonihage i Kristiansand. Det er bare utrolig koselig, men lite mat og drikke - det har jeg merket. Vi trenger noen en liten telefon unna som kan redde situasjonen :-)

krepsemor sa...

Pil er visst ikke så vanskelig å få rot på, så det går sikkert bra skal du se! Kunne faktisk godt tenkt meg pil selv, og prøve å lage belgisk gjerde av =) Herlig med sånne vårsysler i godt vårvær!